نکات مهم در سئو سایت و چتروم

نکات مهم در سئو سایت و چتروم

رزرو تبلیغــات

تعرفه تبلیغات
logo
تعرفه تبلیغات تعرفه تبلیغات

شمـا میتوانیــد برای دریافت آخرین مطالب و آگاهی از آخریـن اخبــار گلریـز وبـــ در ایمیـــل خـود در خبــرنامـه ثـبت نـام کنــید

http://s6.picofile.com/file/8206867192/logo_trans.png

سئو از واژه لاتین  Search Engine Optimization گرفته شده و به معنای بهینه سازی سایت میباشد.اما سوال اینه که چجوری میتونیم سایت خودمون رو بهینه سازی کنیم؟و اصلا برای چی باید سایتمون رو بهنیه یا سئو کنیم؟

خب دو جواب پیش رو خواهیم داشت:

امروزه مردم به دنبال راه های ساده برای حل مشکلشون میگردن یکی از ساده ترین راه ها مراجعه به اینترنت و سرچ راه حلی برای مشکل یا تقاضاشون هست.به همین دلیل صاحبین مشاغل برای معرفی محصولات و خدمات خود با همدیگه رقابت میکنن چون همونطور که میدونیم موتور های جستجو مثل گوگل همه سایت رو به طور یکسان ایندکس نمیکنن و همونطور که خودتون بارها تجربه داشتید بعد از سرچ یک عبارت در گوگل سایت های در صفحه های جداگونه و در لینک های جداگونه قرار میگیرن و سایتی موفق تره که بتونه لینک اول رو به خودش اختصاص بده چون همه ما روی اولین لینک در صفحه اول کلیک خواهیم کرد.

اگه سایتمون رو مطابق خواسته موتور های جتسجو بهینه سازی نکنیم حق حضور در صفحه ها ولینک ها برتر موتورهای جستجو رو مسلماً نخواهیم داشت.

نکته اول برای سئو خوب ثبت سایت در موتور های جستجو مانند گوگل،یاهو،بینگ و... میباشد.

نکته دومی که خود گوگل وبمستر به شما پیشنهاد میکنه ثبت سایت با www و بدون www میباشد که اینکار هم به نوبه خود روی سئو تاثیر خواهد گذاشت.


نکته دیگری که موتور های جستجو مورد کاوش قرار خواهند دادن داشتن نقشه سایت(site map) میباشد.برای چت روم خود نقشه درست کنید تا کاربران به راحتی بتوانند به صفحات رومتون دسترسی داشته باشن.فراموش نشه قالب صفحه 404 باید به صورتی باشه که کاربر بتونه با کلیک بروی یک لینک به صفحه اصلی سایت(چت روم)منتقل بشه و گم نشه!


ربات های هوشمند گوگل نه برای شما بلکه برای کاربرانشون سعی میکنن از الگوریتم های خاصی بهره ببرن که هر از چند گاهی این الگوریتم تغییر میکنه و توسط سخنگوی شرکن گوگل اعلام خواهند شد.(البته این سخنگو هم آموزش دیده شده که چی بگه و چی نگه!)

به هرحال همه موتور های جستجو سر نخ هایی از سئو به کاربران خود میدهند.

نکته دیگر در رابطه با سئو استفاده بهینه از کلمات کلیدی و توضیحات میباشد.این دو تگ ینی تگ های keywords و descriptions که در قسمت هِد سایت(چتروم)قرار میگیرن از فاکتور های مهم سئو هستن و باید به گونه ای این کلمات را انتخاب کنید که مرتبط با عنوان و محتوای سایت(چتروم)شما باشند.درباره تعداد این کلمات هم باید بگم از این کلمات بهره ببرید ولی نه زیاد چون باعث افت کیفیت رومتون خواهد شد.


نکته دیگر در رباطه با سئو کد نویسی صحیح قالب شما میباشد.سعی کنید قالبی را انتخاب کنید که سرعت لود بالا و کارایی زیادی داشته باشد همونطور که خودتون هم بارها براتون اتفاق افتاده وقتی یک سایت خیلی طول میکشه تا لود بشه ترجیح میدید اون صفحه رو ببندید و به گزینه های بعدی مراجعه کنید.


در تگ head رومتون سعی کنید کد های مربوط به( css(cascading style sheet رو بالاتر از (js(java script قرار بدید.در غیر این صورت کد های اجرا شده در سایت شما به ترتیب از js به css اجرا خواهند شد و کاربر باید منتظر بماند تا قالب شما کامل لود بشه که قالب بدون کد های css ظاهر جالبی نداره و حتی ممکنه کاربر فکر کنه که قالبتون مشکل داره و به سایت دیگه ای مراجعه کنه.


نکته دیگه در رابطه با سئو استفاده از کدهای آمارگیر هستش که در مطالب گذشته نحوه استفاده از این کد رو براتون آموزش دادم.


نکته:عنوان رومتون رو سعی کنید تا حد امکان کوتاه و مرتبط با دامین و محتوای رومتون انتخاب کنید.

نکته:دامین خود را به صورتی انتخاب نمایید که قبلا در گوگل چه با نام فارسی چه با نام خود دامین ثبت نشده باشه.به عنوان مثال اگه کاربری ادرس رومش رو baranchat بذاره مطمئنا سال های سال به طول خواهد انجامید تا ایشون بتونه روم خودش رو در صفحه 2-3 گوگل ببینه.ولی اگه مثلا ادرسی مثل dlitchat قرار بده چون نه نام فارسیش در گوگل هست و نه دامین به نام کسی ثبت شده قبلا،اگه روم ایشون زود بیاد بالا ای تعجبی نداره.


یکی دیگه از فاکتور های مهم برای موتور های جستجو فعالیت در شبکه های اجتماعی ام از فیسبوک،گوگل پلاس،لینکدین،توییتر و... میباشد.(گوگل نگاه ویژه ای به گوگل پلاس داره)

حتما یک صفحه رسمی برای خود در این شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و مطلب بنویسید و دوستان خود را به رومتون دعوت کنید.

نکات دیگه ای که از مدیری باید بدونه فراهم کردن محیطی سالم است.نحوه  برخورد با کاربران به خصوص کاربران مهمان روی شلوغ شدن رومتون تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

همونطور که خودتون میدونید طبق قوانین فتا برای اتاق های گفتگو(چتروم)تبلیغ در چتروم های دیگه یه جرم حساب میشه و مدیر روم میتونه شکایت کنه ولی چون هممون میدونیم از شکایت به جایی نخواهیم رسید هممون با هم میریم تبلیغ بقیه رو هم دعوت میکنیم!متاسفانه این کار درستی نیست و تا حالا هیچ رومی نتونسته با تبلیغ در رومای دیگه به روم بزرگی تبدیل بشه.


برای تبلیغ میتونید بنر های تبلیغاتیتون رو در روم های شلوغ بذارید تا کاربرای اون سایت بتونن با کلیک کردن بروی بنر شما به روم شما منتقل بشن و عضو روم شما بشن.(گذاشتن تبلیغ برای روم هایی توصیه میشه که حداقل 20 نفر انلاین دارن وگرنه هر کی روی بنر شما کلیک کنه توی اون روم شلوغ عقلشو از دست نداده بیاد روم شما با 5 تا کاربر.)


گذاشتن شکلک هایی که باعث جلب توجه کاربران بشه هم به نوبه خود تاثیرشو میذاره چه بسا که خیلی از کاربران حرفاشونو راحت تر میزنن با شکلکا.

 

در نظردهی وبلاگ هایی که موضوع و محتوایی همانند سایت شما دارند شرکت کنید و نظر بدهید و لینک خود را در نظر وارد کنید.نظر شما میتواند در حد ستایش از مدیر بلاگ باشد.فراموش نکنید لینک های قسمت نظرات دنبال نمیشن(nofllow هستند) و به خودی خود تاثیری بر سایت شما ندارن بلکه این موضوع که نظر شما به نمایش عموم در خواهد آمد و دیگران بروی لینک شما کلیک خواهند کرد تاثیر بر سئو سایت شما دارد.

 

از سایت های بزرگ که موضوعشون به موضوع سایت شما شبیه باشه سعی کنید لینک بگیرید و در لینک دادن به سایت های دیگه هم خسیس نباشید!!!

 

قابل توجه دوستانی که میگن گرفتن لینک از سایت هایی که پیج رنکشون پایینه باعث پایین اومدن پیج رنک سایت میشه باید بگم گوگل اعلام کرده این گونه لینک ها تاثیر منفی بر پیج رنک ندارند.

در آخر سایتتون و رومتون رو در ساماندهی ثبت کنید و از قوانینش اطاعت کنید وگرنه همه این زحماتتون به باد میره (:

(یکی از قوانینش اینه که باید رومتون ثبت نام پیشرفته داشته باشه تا همه کاربرا یک شماره تماس یا ایمیل ثبت کنن تا بتونن بعدا پیگیری کنن اگه مشکلی پیش اومد.)


طراحی چت روم


بازدید : 6488 | تاریخ : چهار شنبه 26 / 5 / 1394 ساعت : 18:57 |
نظرات
برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: